Carreras-koncerttel nyílik a huszadik Bartók Plusz
boon.hu
2019.10.11. 19:36
2019. 10. 09.
A miskolci Jégcsarnokban lép fel a világhírű tenor, 2020. június 12-én.
A bejelentés kedden hangzott el, a Bartók Plusz Operafesztivál rendkívüli sajtótájékoztatóján. Kesselyák Gergely a huszadik fesztivál sztárfellépője nevének bejelentése előtt megelőlegezte: a rendezvény olyan csúcsra jutott, amit még soha meg sem közelített.
Megszólalt a földrészeken átívelő turnékat már nem vállaló spanyol operaénekes menedzsere, Primo Béla is: José Carreras örömmel fogadta a felkérést, szép műsorral, világhírű áriákkal készül Miskolcra.
The world-famous tenor, 2020. June occur in the Miskolc ice hall on 12.
The announcement was over on a Tuesday, on Bartók Plusz Operafesztivál extraordinary press conference. Kesselyák Gergely the twentieth festival sztárperforming advanced it before the announcement of his name: the program what he never approached yet managed to get onto a peak like that.
The manager of the Spanish opera singer not undertaking tours already spanning the continents, Primo Béla spoke up: José Carreras welcomed the invitation, beautiful one with a program, world-famous arias prepares for Miskolc.
Amikor már azt hinnénk, a Me Too kampány lecsengett, hogy a józan ész lassan felülkerekedik a szélsőséges érzelmeken, az igazság pedig a hazugságon, érkezik a hír: Plácido Domingónakaz állásába került a vád. A vád, amely az ő esetében egészen komplex: állítólag beleduruzsolt valaki fülébe, mások szerint megfogta a térdüket az asztal alatt, megint mások pedig konkrétumok híján csak annyit mondtak, hogy látszott rajta a vágy, ezért roppant kellemetlenül érezték magukat. Ketten le is feküdtek vele, de azt még ők sem merték állítani, hogy nem önszántukból. És így tovább, csak a szokásos.
Sehol egy konkrét nemi erőszak, sehol egy nyilvános lebukás, csak a liberálisok letarolta világban a fizikaival egyenértékű „verbális erőszak”, amelyet a mai nők a jelek szerint már nem is tudnak határozottan visszautasítani, ahogyan a Neander-völgy óta nők nemzedékének ezrei. Nem, ők rohannak az újságokhoz, a bíróságra – na, nem akkor, hanem most, harminc, negyven év elteltével. Hogy azóta miért hordozták magukban a szörnyűséget, miért nem akkor léptek, amikor Domingo a fülükbe suttogta sikamlós vágyát, arra nincs válasz. Azzal viszont valamennyi telesírja a világsajtót, hogy egy szóbeli ajánlat miatt kisiklott az egész életük, sőt, össze is omlott a rettenetes történések súlya alatt.
Az énekes Placido Domingo kénytelen távozása New York-i Metropolitan Opera-ból - GOOGLE translate!!!
wsws.org
2019.09.29. 17:56
David Walsh
2019. szeptember 26.
Az ünnepelt énekes, Plácido Domingo kedden visszavonta a Metropolitan Opera produkcióját, Giuseppe Verdi Macbeth-t, és jelezte, hogy abbahagyja 51 éves hosszú távú társulását a New York City operaházzal.
Domingo cselekedete az Associated Press két augusztusban és szeptemberben írt cikkre adott válasz, amelyben 20 nő, köztük 18 névtelenül, vádolta az operasztárt nem megfelelő magatartás miatt.
Domingo egy nyilatkozatában kijelentette: „Miközben határozottan vitatom a közelmúltban tett rólam tett állításokat, és aggasztónak tartom az olyan légkört, amelyben az embereket megfelelő eljárás nélkül elítélik, gondolkodásom szerint azt hiszem, hogy a Macbeth e produkciójában megjelenésem elvonja a figyelmet kollégáim kemény munkájáról mind a színpadon, mind a színfalak mögött. Ennek eredményeként felszólítottam a visszavonást, és köszönetet mondok a Met vezetőségének, hogy kegyesen kielégítette a kérésem. ”
Két év után ismét a Müpa színpadán köszöntheti a közönség Rolando Villazónt, aki a nagysikerű 2018-as Orfeo előadás után ezúttal szólóesttel érkezik a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterembe. A mexikói születésű tenor igazi kozmopolita, jelenleg Franciaországban él, de otthon van a világ számos országában, magával ragadó természetességgel lép fel New Yorkban, Berlinben – vagy Budapesten. Ezúttal kontinense zenei gyökereihez nyúl vissza, spanyol és latin-amerikai dalokkal varázsolja el a közönséget október 1-jénCarrie-Ann Matheson zongorista kíséretével.
A Traviatát október 16-ig lehet megtekinteni Párizsban.
A párizsi opera a Traviata új feldolgozásával nyitotta meg őszi évadát. Simon Stone rendező a mai modern világba álmodta meg Violettát, aki Instagram-sztárként jelenik meg a hatalmas sikert arató darabban.
Verdi leghíresebb hősnője tehát visszatért a párizsi Palais Garnierbe, bizonyítva a Traviata időtlenségét.
Violetta, az influencer
Az előadás felfedezettje a dél-afrikai szoprán, Pretty Yende, aki nagyszerűen debütál az ikonikus szerepben. Tragikus szerelmesét a francia tenor, Benjamin Bernheim formálja meg.
„Violetta egy modern nő, aki a saját szabályai szerint élt. Kiállt a nőiségéért, az életmódjáért, még akkor is, ha a társadalom erkölcstelennek tartotta. Ő a szabadságot jelképezte, minden ember vágyát visszhangozva” - mondta a szerepet éneklő Pretty Yende.
Azt teljes mellszélességgel támogatni kell, ha manapság újra készítenek és méghozzá úgy dokumentumfilmeket, hogy értük moziba is érdemes legyen menni. Mert nagyot szól a téma és nagyot szól a film hangja is, akarom mondani, Luciano Pavarottié, hisz ő áll most a fókuszban. A „Lusta csiga" c. elképzelt természet-opusz hangja ugyanúgy szólhat sok-pont-egyben akusztikailag, mégsem csiklandozza úgy az „ínyünket”, mint a nagy tenor éneke, amelyet ráadásul újrakeverhetnek, fel is javíthatnak egy moziváltozathoz (például ha egy VHS-C házimozirészletről van szó, mint az indító képsoroknál.
- A Simfonia por el Peru számomra egyszerre jelenti a családot, a jövőt és egy olyan helyet, ahol jobb zenésszé és jobb emberré váltam - mondja Matias Montalvan, a 15 éves hegedűs.
- Nekem ez a második otthonom, lehetőség egy jobb életre - teszi hozzá a 17 éves Nicole Revoredo, aki csellón játszik.
A világhírű tenor által életre hívott zenei oktatási program az ország leghátrányosabb helyzetű gyerekeinek biztosítja a lehetőséget, hogy hangszeres zenét tanuljanak, vagy kórusban énekeljenek.
- Sok megindító történettel találkozom - mondja Florez - Sok gyerek mesél arról, milyen nehéz az élete. Sokan nem is akarnak hazamenni, inkább bent aludnának a próbateremben.
- Engem például kiközösítettek és bántottak az iskolában - meséli Matias. - A Simfonia megváltoztatta az életemet.
- Nagyon félénk lány voltam, mindig lehajtott fejjel jártam - mondja Nicole. - Apukám idős, nyugdíjas, anyagi gondjaink vannak. Azzal, hogy a zenélésre, a zenekarra összpontosítok, túl tudok lépni mindezen. A zenével minden lehetséges.
English: Juan Diego Florez Peruvian opera star Simfonia dust away Peru name his initiation provides free musical education for underprivileged children.
Igazából nem összevonja, hanem… Szóval ez csak olyan igazságot Luciano Pavarottinak bejegyzés, mert mégis az a közmegegyezés, hogy Domingo az operai teljesség, a hang, a zeneiség és a színészet egysége és feltehetően soha, de legalábbis nem gyakran visszatérő együttállása, ami valószínűleg igaz. Pavarotti meg a „csak hang”, kijön, kitátja a száját, kijön belőle valami felfoghatatlan csoda, de azt senki ne várja, hogy ezzel az alkattal hitelesen el lehet játszani az egyiptomi hadvezért vagy az éhező párizsi költőt. Ez viszont nem igaz.
English version: It doesn't really merge, but ... So that's just the truth for Luciano Pavarotti's entry, because it's the consensus that Domingo is the unity of opera, sound, music and acting, and probably never, or at least not often, a recurring affair that is probably true..Driven by the "voice only", he comes out, opens his mouth, some unimaginable wonder comes out of it, but no one expects this figure to be a credible play for the Egyptian warrior or the starving poet of Paris.But that is not true.
Verdi-kiállítás van a New York-i Morgan könyvtárban, ami számomra mindig csodálatos, már hogy a zenét is ki lehet állítani, valahogy lehet belőle, ha nem is megmozduló építészetet, de valami állóképet, nézhetőt szerkeszteni. Kifejezetten a két utolsó opera a kiállítás tárgya, hogyan környékezte meg a visszavonult komponistát a kiadó Ricordi, hogyan hozta össze Boitóval, megmutatják a premieren Ricordi kezében lévő librettót, amire ceruzával ráírta a meghajlások sorrendjét és számát.
Elég pontosan emlékszem az Izraeli Filharmonikusok első magyarországi fellépésére. A Kongresszusi Központban volt, abban az évben, amikor Magyarország, talán elsőként a kommunista országok közül, újra fölvette a diplomáciai kapcsolatot Izraellel. A politika vidám dolognak látszott, elég nagykövetet cserélni, és jönnek a filharmonikusok, hozzák magukkal Itzhak Perlmant. A karmester Zubin Mehta volt, a szünetben mentem aláírásokat beszerezni, és még olyan apróságok is megmaradtak, hogy Mehtának el volt szakadva a jobb karján az inge, keresztirányban. Úgy öt centi volt a hasadás.
Eltelt, ha jól számolom, harminc év, Perlman már nem hegedül, de Mehta még vezényli az Izraeli Filharmonikusokat. Tudunk a betegségéről, a koráról, hogy valószínűleg utoljára látjuk, de így is kissé meg van rettenve a közönség, amikor soványan, lassan, botra támaszkodva jön be a karmester. Leül. Szinte észrevétlenül kezdődik el a Mahler 3. szimfónia, én még várom a mocorgás elülését, a nagy nekiveselkedést, de már szól az első tétel. Aztán a tétel végén sincs nagy szünet, épp csak bejön az énekesnő, és már megyünk tovább.